יום ראשון, 27 בפברואר 2011

תוכנית אימונים למרתון: מתחילים 1 שבוע 17


מדריך אימונים למרתון
האל היגדון
מאת: האל היגדון; תרגום: תומר גמינדר; מתוך: http://www.halhigdon.com

תוכנית אימונים למרתון: מתחילים 1
שבוע 17
ראשון
אין ריצה היום. אתה בטייפר הסופי עכשיו. יום מנוחה זה מקבל משנה חשיבות כאשר אתה מנסה לאגור אנרגיה. "הידע כיצד להתאים בדיוק את האימונים שלך במהלך שניים או שלושה השבועות האחרונים לפני המרתון דורש ניסיון", אני כותב במרתון: מדריך האימונים האולטימטיבי. "אפילו לרצי מרתון ותיקים, עלולות להידרש כמה התחלות גרועות לפני שמוצאים את הרוטינה שעובדת. ישנם יותר מדי משתנים במשוואה. כמה זמן התאמנת למרוץ ארוך אחד ספציפי, כמה יעיל היה האימון שלך, האם אתה מגיע לשלבי הסיום באימון יתר או אימון חסר, וכמה אתה בטוח בעצמך". אני מרגיש שאתה צריך להיות בטוח מאוד בעצמך אחרי שעקבת אחרי תוכנית 18 השבועות שלי!
שני
6 ק"מ קלים לריצה היום. במרתון: מדריך האימונים האולטימטיבי, אני דן בהשלכות הפסיכולוגיות של לעשות פחות: "יתכן שאתה לא יודע מה לעשות עם כל הזמן הנוסף. ואתה לא רוצה לוותר על ריצות השבת הארוכות עם חברים, אפילו בסוף השבוע האחרון לפני המרתון. ואז יש גם את הבעיה של הדיאטה. אם אתה מפחית את כמות הק"מ שאתה רץ, אתה גם צריך להפחית בכמות הקלוריות שאתה אוכל אם אתה לא רוצה להעלות במשקל. ובזמן שרצי מרתון רבים עשויים להאמין שמנוחה יכולה לסייע לביצועים שלהם במרתון זה, הם מפחדים מההשלכות של שניים או שלושה שבועות של מנוחה על ההתניה הכוללת שלהם." תבטח בי: המנוחה תעשה לך רק טוב!
שלישי
10 ק"מ היום. הירידה בקילומטראז' באימון מפתח זה של אמצע שבוע מסייעת לך בניהול לוח הזמנים העמוס שלך. האם אתה רץ היום על מסלול שיש בו קילומטרים מסומנים היטב, לא משנה היכן הם בריצה? תגביר את הקצב ותראה כמה קרוב אתה יכול להגיע לקצב המדויק שבו תרוץ את המרוץ בעוד שבועיים מהיום. אין ק"מ מדודים זמינים? תגביר את הקצב שלך למשך הזמן המדויק שייקח לך לרוץ ק"מ בקצב מרתון. תתפלא כמה קרוב אתה יכול להגיע לפגיעה במרחק המדויק.  
רביעי
לך רק 5 ק"מ. ירידה נמשכת במרחק. הנה עוד סיבה להפחתה מד"ר אוון אנדרסון, העורך של Running Research News: "עדויות מדעיות מציעות כי הפחתה זמנית באימונים מגדילה את כוח שרירי הרגליים, מפחיתה את יצור חומצת החלב, ומורידה דקות יקרות מזמן המרוץ. מנגד, אימונים קשים ממש לפני המרוץ יכולים לגרום לפציעות מטרידות ולדלדל את שרירי הרגליים מדלק המפתח שלהם לקיצה – גליקוגן."
חמישי
מנוחה מוחלטת. אל תישאר מאוחר מדי בחוץ. אתה רוצה להמשיך ולהשלים שעות שינה שאבדת בשבועות הקודמים של האימונים. מחסור בשינה הוא מצטבר, וזה הזמן להשלים. הנה כמה עצות לדיאטה מתוך מרתון: מדריך האימונים האולטימטיבי: "שים לב מה אתה אוכל. אם אתה רץ פחות, אתה גם שורף פחות קלוריות. זאת אומרת שאצה יכול להעלות קילו או בדומה – לא בעיה גדולה, אלא אם אתה ממלא את הזמן הפנוי שנוסף לך בטיולים למקרר ... . כדי להימנע מהערמת ק"ג נוספים, אתה יכול להעלים ג'אנק פוד מהדיאטה שלך במהלך השבועות של הטייפר. תיפטר מכל המשקאות הקלים והממתקים שאולי השתמשת בהם כדי להגדיל את צריכת הקלוריות שלך במהלך האימונים הרגילים".
שישי
רוץ 13 ק"מ. זה יהיה יום טוב לריצת מבחן אחרונה של הציוד שלך: שנעליים אותן אתה מתכוון לנעול ו"מדי המרוץ" שלך (בידיעה שאתה לא תמיד יכול לחזות את מזג האוויר בסוף שבוע הבא). אתה רוצה להימנע, ככל האפשר, מכל שלפוחיות או שפשפות שעלולות להפוך את הריצה בסופשבוע הבא ללא נוחה. דרך אגב, יש כמה מוצרים מצוינים למניעת שפשפות. Body Glide הוא אחד מהם, אבל יש כמה אחרים. תבדוק בחנות הריצה המקומית שלך.  
שבת
שעה של בקרוס טריינינג היום. בהמשך לרוח של שבוע הטייפר השני, כל מה שאתה עושה היום צריך להתבצע בעצימות מתונה. אם אתה מחליט לצאת לרכיבה, שחייה או טיול (בתלות באימון הקרוס שבחרת), בוא ונגביל אותו לחצי שעה בהתאם להמלצת הטייפר שלי שתגביל את האימונים שלך בשבוע השני ל-50% מהשבועות שלפני הטייפר. השאר הרחק ממשחקי כדורסל. אל תזרוק את כל העבודה של שלושת החודשים האחרונים בעשייה של שטות אחת.  
הטיפ של השבוע
כאשר אתה מגיע לשבועות האחרונים של ההכנות למרתון, הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לנוח, לנוח ולנוח. העבודה הקשה הסתיימה. אתה צריך לבצע מעט אימונים, אבל לא יותר מדי. הגישה שלי הייתה תמיד לחתוך בקילומטראז', אבל לשמור על העצימות. להמשיך ולרוץ מהר יחסית בימים ה"קשים", אבל לא רחוק. בשביל השראה, תשכור את הסרט האנגלי הקלאסי, בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים (The Loneliness of the Long Distance Runner).
כיצד להשתפר
כיצד להתאמן של האל היגדון כולל תוכניות אימונים ועצות לכל דבר מהליכה לכושר ועד לכיצד לרוץ מרתון. ובנוסף יש מידע על תזונה והדרך להתאושש מפציעות. כדי להזמין עותק חתום של ספר זה וספרים אחרים מאת הסופרים הטובים ביותר של Runner’s World לך לספרים מאת האל היגדון.

כל הזכויות שמורות © 2000 האל היגדון.

        

האל היגדון

האל היגדון כתב לRunner’s World במשך זמן רב יותר מכל כותב אחר, כאשר המאמר הראשון מפרי עטו הופיע בגיליון השני ב-1966. הוא המחבר של 35 ספרים כולל Marathon: The Ultimate Training Guide. הוא רץ 8 פעמים במוקדמות האולימפיות וזכה ב-4 אליפויות עולם למאסטרס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.